maanantai 25. kesäkuuta 2012

Juhannusta 2012

Minä kävin viettämässä juhannusta ihmisen kanssa Tampereella. Ihmiseni äiti on ihan huima tyyppi kun siltä saa aina kaikkia herkkuja. Tälläkin kertaa minulle oli ikioma maksalaatikko ja nakkipaketti, ette toverit arvaa miten minä niistä tykkäsin!

Lauantaina me mentiin ihmiseni kanssa käymään kylässä Minnan tykönä olemassa vähän terapiakoirana totuttamassa pikkuista 4kk ikäistä bichon frisétä Touhoa siihen että vieraita koiria ei tarvitse ihan niin hillittömästi pelätä. Ei me kyllä kauheasti leikitty kun Touhoa vähän aratti ja minä olen kuitenkin sen verran isompi että olen ehkä välillä vähän liian raju.

Me käytiin uimassakin! Minä en ole ikinä vielä uinut, ja vesi onkin vähän pelottavaa vielä. Ihmiseni kahlasi järveen ja kutsui minua luokseen, mutta ensin minä vain tepastelin veden rajaa pitkin vähän paniikissa että jaa tuonneko muka pitäisi mennä. Sitten minä otin vähän vauhtia ja ihan jäätävän ison loikan sinne veteen. Kai minä raukka luulin että pystyn siinä pinnalla kävelemään. Sitten minä sen loikan jälkeen aloitin kauhomaan ihmistäni kohti niin että vesi vain pärskyi! Uin kyllä ihan oikeaoppisesti koiraa ja pysyin auttamatta veden pinnalla, vaikka ihmiseni kyllä koko ajan tarkkaili ja oli valmiina tukemaan minua masun alta. Kävin tekemässä ihmiseni luona kiepin että "hippa!" ja pärskyttelin kauheata kyytiä takaisin rannalle.

Ihmiseni sai minut kolme kertaa houkuteltua veteen uimaan sen kiepin, mutta sen jälkeen minulla oli kyllä jo niin kauhean kylmä että minä vain odotin rannalla ja tärisin ihan horkassa ja vinguin ihan kuin minuun olisi käynyt kipeätä. Ihmiseni kuivasi minua vähäsen ja lähdettiin kävelemään takaisin sisälle. Siellä minä uskalsin ensijänskätysten ja -arastelujen jälkeen kuitenkin lopulta ihan itse myös saunaan! Ihan niin kuin Touhokin! En edes läähätellyt, köllin vain alemmalla lauteella ja nautin kun kylmä meni pois ja tilalle tuli suloinen lämpö.

Sinä iltana ja vielä vähän seuraavana päivänäkin minä olin kyllä ihan rättipoikki raato ja väsynyt pieni koirapoika. Mutta minä nukuin hyvin niin nyt minä taas jaksan.


Kesämies K. Arvaturpa


Sanoiko joku NAKKIA?!


No minähän kuuntelen!


LÄLLÄ-LÄLLÄ-LIERU!


Risto salakuvasi ensimmäisen onnistuneen kaverikuvan. Tai no onhan näitä kuvattu, mutta aina on jompikumpi ollut menossa johonkin justiinsa ko sitä kameran nappulaa on painettu.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti